Барвисті та яскраві електронні вітальні листівки заполонюють наші месенджери напередодні кожного свята. Та більшість із нас ще пам’ятає те приємне хвилювання, коли виймаєш із поштової скриньки вітальну листівку, яка пахне свіжістю і типографською фарбою J.
Втім, у радянські часи листівки до релігійних свят друкувати забороняли. З вітальних поштівок зникли Великдень і Різдво. Святкові поштові картки друкували переважно на Новий рік. І лише на теренах, де діяла Українська повстанська армія, здійснювався випуск святкових поштівок до християнських свят. Проте в середовищі української еміграції ніколи не припинявся друк різдвяно-новорічних і великодніх листівок.
У фондовій групі «Філокартія» Національного музею історії України зберігаються три поштові картки авторства художника Михайла Михалевича. Дві з них присвячені Великоднім святам. Зокрема, це поштова картка «Христос Воскрес! Воскресне Україна!» (Німеччина, 1945–1958 рр.). Вона містить традиційне зображення святкових писанок Західного Поділля, Гуцульщини та Наддніпрянщини з вербовими й березовими весняними гілочками. Друга поштова картка – з таким самим написом (Німеччина, 1945–1951 рр.). На ній зображено двох хлопчиків у гуцульському вбранні, один із них б’є у дзвін, а другий стоїть на чатах. Напис на обох поштівках – «Христос Воскрес! Воскресне Україна!».
Михайло Михалевич (1906–1984) – художник, громадсько-політичний діяч, іконописець, декоратор та плакатист. Народився в Києві. Навчався в Київському художньому інституті (1924–1928), у празькій Вищій художньо-промисловій школі (1934–1936) та Празькій академії мистецтв (1937–1938). Працював у Карпатській Україні, очолював мистецьку реферантуру вищого командування Карпатської Січі (1939). В 1941 р. М. Михалевич емігрував із Києва до Європи, а згодом – у США. В Німеччині викладав ужиткове мистецтво в таборах для переміщених осіб та розписував іконостаси. А з 1950 р. жив у США, де був активним учасником національно-культурного життя української громади. Ініціював заснування православної церкви у штаті Міннеаполіс і розписав її іконостас. М. Михалевич працював над агітаційними матеріалами, малював карикатури, компонував різні гасла, створював ілюстрації для пропагандистських матеріалів та дитячих книжок. Він входив до кола художників, які надали нового значення поштовим карткам українського виробництва та відновили їх використання у побуті. Оформлення й текстове наповнення графічних творів М. Михалевича містять патріотичні заклики до змін у суспільстві та здобуття незалежності України.