Щодня  10:00 - 18:00
 Каса: до 17:00 

 м.Київ
 вул. Володимирська, 2 
 (044) 278 48 64

Н Новини

Previous Next

Реставратор Сергій Синьоокий: «Щоб реставрувати ювелірні вироби, треба бути ювеліром»

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

На робочому столі реставратора Сергія Синьоокого (заступника завідувача Музею історичних коштовностей України з експертно-реставраційних робіт) – юдейський ритуальний предмет – корона до сувою Тори. Пам’ятка деформована, багатьох деталей бракує. Пан Сергій розповідає про майбутню роботу: «Необхідно розчистити предмет від забруднень, зупинити процеси корозії. Можливо відтворити деякі втрачені деталі, і тоді пам’ятка набуде експозиційного вигляду».

Сергій Синьоокий опановував мистецтво художньої обробки металу в Київському інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, потім вступив до Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури на кафедру реставрації предметів декоративно-ужиткового мистецтва. Реставратор визнає: увесь багаж знань знадобився під час роботи в музеї.

 

– Уже 8 років працюю з музейною колекцією Музею історичних коштовностей України – філії Національного музею історії України. Разом з колегами Сергієм та Віталієм Проволовськими реставруємо пам’ятки ювелірного мистецтва, постійно шукаємо нові методи, іноді навіть виготовляємо нові інструменти.

74906665_430323947505906_886686759784546304_n.jpg

 

Підходи до реставрації з часом змінюються. Зараз більшість реставраторів притримуються методу збереження неактивних продуктів корозії, тобто залишають метал не вичищеним до кінця, залишивши патину.

Єдиного стандарту у підході до реставрації ювелірних предметів нема. В деяких країнах Європи часто очищують метал від корозії майже повністю. А в країнах Прибалтики підходять інакше – неактивні продукти корозії, які не спричиняють руйнівні процеси, лишають. Пасивні продукти корозії на пам’ятках археології залишають реставратори Метрополітен-музею, а от пам’ятки декоративно-ужиткового мистецтва чистять до блиску.

Щоб реставрувати ювелірні вироби, треба бути ювеліром. Треба володіти тими техніками, якими володіли давні майстри, розуміти процеси, пов’язані зі створенням ювелірних виробів. Якщо не володієш усіма ювелірними техніками, не знаєш, як створювався предмет, то не знайдеш підходу до його відновлення.

73291638_492653474620233_4454609675614158848_n.jpg

Реставратор насамперед має любити свою справу. Нам пощастило працювати в одному з кращих музеїв світу, бути причетними до збереження унікальних артефактів.

Однією з останніх моїх робіт була реставрація унікальної срібної ложечки римського часу, яка була знайдена в похованні сарматської жриці. Ложечка датується 1 століттям нової ери, тобто була виготовлена більш ніж 2000 років тому. Чашечка, тобто робоча частина предмету, зроблена з дуже тонкого металу, який з часом почав руйнуватися, розсипаючись на фрагменти. Моїм завданням було стабілізувати метал, укріпити та поєднати фрагменти один з одним. Ускладнював роботу золочений візерунок на поверхні виробу. Під мікроскопом підбирав дрібні елементи, складаючи їх, наче пазл. Цим вишуканим виробом античного майстра вже милуються відвідувачі музею.

76616521_2419722171626338_5586194461299310592_n.jpg

Особливі спогади залишилися від роботи зі срібним вінком лицарям Української Народної Республіки з колекції НМІУ. Вперше побачив його у фрагментах: великий срібний вінок, деформований, вкритий суцільними плямами корозії срібла, подекуди з коричнево-зелено-чорним нашаруванням. Виріб був скручений, окремі елементи розірвані на кілька частин. Понад сто відірваних листків окремо зберігалися в пакеті. Діаметр вінка – 120 см, елементи величезні. Не кожен з них входив під мікроскоп. Довелося купувати спеціальну станину, щоб завести їх під оптику. Наприклад, листки відпали. Без мікроскопа, неозброєним оком це неможливо розпізнати. Нюанси ми побачили тільки під оптикою. А листків – більш як сто, уявіть собі, скільки було маніпуляцій. Тільки підбір частин зайняв кілька місяців. Над вінком працювали також брати Проволовські.

74682771_2488570048133835_5823666763623038976_n.jpg

Наступною моєю роботою буде реставрація корони до сувою Тори. Предмет складний, попереду кропіткий, але цікавий процес.

Пошук по сайту

Календар подій

Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Новини

Анонси

Експонат Тижня

logo

КОНТАКТИ:

Тел:

 +38 044 278 48 64

Запобігання корупції

Виконуючим обов’язки уповноваженої особи з питань запобігання корупції в Національному музеї історії України є провідний фахівець з антикорупційної діяльності – Базиленко Олег Анатолійович.

 dovira@nmiu.org

 вул. Володимирська, 2, м. Київ, 01001

Приєднуйтесь